-->

Thursday 15 December 2011

MALAYSIA AGAINST INDONESIA OR INDONESIA AGAINST MALAYSIA ?

jahat kn dorangggg....

Well,isu ni dah lame da ..tapi bru td aku terbaca kronologi2 yg menyebabkan the indonesian benci gile ngan kite as malaysian ..xtau la ape sgt yg dorg dengki kan ..op cos la as malaysian ,aku rase panas ati tahap cipan ngan prangai dorg tu ..dorg tu macam kacang lupakan kulit gile..time dorg gempa bumi,tsunami n gunung merapi ..sape yg tolong korg klau bukn malaysia..jawab sikit org2 indonesia ..bukan nak mengungkit ,tp nak refresh balik jek kat mind org2 indonesia ttg hal tu ..n lg 1 ,bile kitrg hanta bantuan ,korg boleh kate plak yg kitrg hanta bantuan makanan yg expired ..eeeiii..ape la masalah korg ni ..klau dsebabkan pasal batik o lagu negaraku yg kononnya dr negara korg tu,aku prefer korg kaji sejarah balik ..bukn ke msia n indonesia serumpun which means ape yg ade kat negare korg o kitrg tu dbawa masuk oleh nenek moyang moyang moyang yg lame dulu ..ada paham ? same jek mcm isu bola sepak ari tu ..korg ckp kitrg bg korg sumbangan makanan yg da expired ..ok fine ..tp,baru2 ni time sukan sea ..ramai atlet malaysia keracunan makanan tau x...tp ade media kecoh2 n buat publisiti besar besaran pasal isu tu ? x langsung okay ...n aku xtau la whether media kau tu ade laporkan pasal bende ni ke x sbb sume org tau yg media kat negara kau tu mmg berat sebelah ..asyik nak bg berite yg baik2 jek pasal negare kau yg agak miskin tu ..eh ,bukan agak ..tp mmg miskin ..n ade lg 1 dak indon ni die dok tulis yg die bangga sebab byk gile sinetron2 indon yg masuk dlm malaysia ni ..so,bile aku bace tu ..aku just ckp who cares ? kitrg pon ade drama kitrg sendiri ..tp,kitrg impot sinetron kau tu sbb rakyat kau da berlambak kat negara kitrg ni crik sesuap nasi n kitrg saje jek nak bayo duet kat company2 yg menerbitkan sinetron korg tu...al maklomla,org yg kaye perlulah bersedekah terhadap orang yg x berkemampuan...aku bengang ni sebab aku dok tgok bola sepak time final ari tu .malaysia vs indonesia dan ALLAH maha mengetahui ..n MALAYSIA won !!! so,op coz la aku bangga ! well,trust me ,that malaysia are going to be a winner forever indonesia ..dont u ever try to think that u r good in everything k ..coz malaysia is better than u and had leave u far far far far away at the back ..so,xyah nak ngata negara aku lagi k..sedar sikit diri tu sape dulu ..kalau korg nak kutuk negara aku pon ,tgu bila kau da sama taraf ngan kitorg okay !! selagi xsame taraf ,korg duduk diam2 n tunggu mAk,bapak,moyang,atok ,nenek,mak cik ,pak cik n segala keponakan korg tu pulang dr malaysia bwk duet k..kesian aku tgok dorang nih !

buuuuuuuuuuuuu

No comments:

Post a Comment